A legújabb Aston Martin divatterepjáró lenyűgöző teljesítménnyel bír, hiszen 2 lóerővel túlszárnyalja a Ferrari SUV-ját.

Négy éve volt szerencsénk alaposan letesztelni az Aston Martin első szabadidő-autóját, a 4 literes biturbó V8-as AMG motorral szerelt DBX-et.
Ez az 550 lóerős és 2,2 tonnás sportterepjáró alig 4,5 másodperc alatt lő ki 0-ról 100-ra, a végsebessége pedig 292 km/h.
2022-ben aztán megérkezett a DBX jobban kihegyezett új sportmodellje, a 707 lóerős DBX707, mely mellől a tavalyi facelifttel kikopott a gyengébb alapverzió.
Bemutatkozik a legújabb csúcsmodell: a DBX S, amely a magasabb teljesítmény és a könnyedebb súly tökéletes harmóniáját hozza el. Ez a kiemelkedő jármű 23 colos magnézium felnikkel rendelkezik, amelyek nemcsak látványosak, hanem a dinamikát is fokozzák.
Az AMG által tervezett 4 literes V8-as biturbó benzinmotor lenyűgöző 727 lóerős teljesítménnyel büszkélkedhet, ami 2 lóerővel felülmúlja a Ferrari Purosangue 6,5 literes V12-es szívómotorját.
Az utóbbi modell nyomaték terén csupán 716 Nm-t teljesít, míg a brit sportterepjáró impozáns 900 Nm-t produkál.
A Purosangue viszont körülbelül 200 kilogrammal könnyebb, ám ezt némileg kompenzálja, hogy a DBX S esetében az opcionális könnyítések segítségével akár 47 kilogrammot is le lehet faragni a jármű tömegéből.
A továbbfejlesztett futóműves és optimalizált kormányzású, kilenc fokozatú automata váltós újdonság 3,3 másodperc alatt katapultál álló helyzetből 100-as tempóra, a végsebessége pedig 310 km/h.
Az egyelőre titokzatos árú és természetesen összkerék-hajtású Aston Martin DBX S első darabjai ősszel kerülnek átadásra a megrendelők számára.