A VW Polo öt évtizedes jubileuma egy igazi mérföldkő az autóipar történetében. 1973 óta a Polo nem csupán egy autó, hanem egy ikon lett, amely számtalan generációt szolgált ki a megbízhatóságával és sokoldalúságával. A kisautók szegmensében a Polo mindig

A Volkswagen 50 évvel ezelőtt debütált az első Polóval, és azóta lenyűgöző módon több mint 20 millió példány talált új otthonra a közkedvelt német kisautóból.
A Volkswagen 1975 márciusának elején indította el teljesen új kisautójának, a Polónak a sorozatgyártását Wolfsburgban. Néhány nappal ezt követően a Genfi Autószalon keretein belül hivatalosan is bemutatták a 1974-ben bemutatott Audi 50 olcsóbb alternatívájaként számon tartott, háromajtós modellt. Az első példányok májusban kerültek a vásárlókhoz, izgalmas új lehetőségeket kínálva a kisautók piacán.
A 3,51 méter hosszú, 1,56 méter széles és 1,34 méter magas, 2,33 méteres tengelytávolságú első Polo kevesebb, mint 700 kilogrammot nyom a mérlegen.
A kis tömeghez szerény teljesítményű, mindössze 40 lóerős benzinmotor társul: a 900 köbcentiméteres 4 hengeres szívó erőforrás 61 Nm nyomatékú, és 21 másodperces 0-100-as gyorsulást, illetve 132 km/h végsebességet tesz lehetővé.
A négyfokozatú kézi váltóval felszerelt, elsőkerék-hajtású Polo később egy 50-60 lóerős, 1,1 literes motorral is elérhetővé vált. A modell csúcsának a 60 lóerős, 1,3 literes változat számított, amely lenyűgöző 15 másodperces 0-100-as gyorsulást és 152 km/h végsebességet tudott felmutatni.
Hat év leforgása alatt körülbelül 750 ezer első generációs Polo került legyártásra. Azóta a modell minden változatából több mint 20 millió darabot adtak el világszerte.
A 2017-ben debütált, Spanyolországban készült hatodik generációs Polo most 7,5 millió forintos áron elérhető Magyarországon. Ezen az áron egy 95 lóerős, 1 literes, háromhengeres motorral és ötfokozatú manuális váltóval felszerelt változatot vihetünk haza.
A GTI csúcsmodellje, amely 12,8 millió forintba kerül, egy igazi erőgép. A 2 literes, 4 hengeres motorja 207 lóerős teljesítménnyel és 320 Nm-es nyomatékkal büszkélkedhet. A hétfokozatú DSG automata váltónak köszönhetően ez a sportos verzió mindössze 6,5 másodperc alatt képes elérni a 0-100 km/h sebességet, és akár 242 km/h sebességgel is száguldhat az utakon. Ez a modell nem csak gyors, hanem a teljesítménye mellett a dinamikus vezetési élményt is garantálja.
Az első igazán figyelemfelkeltő teljesítményű Polo 1987-ben debütált, mint a GT G40 modell. Ez a G-feltöltős kis sportautó 115 lóerővel bír, és lenyűgöző, 200 km/h sebességre képes. Egy igazi kis méregzsák, amely új dimenziókat nyitott meg a kompakt autók világában.
A 120 lóerős, 1,6 literes szívómotorral felszerelt első Polo GTI megjelenésére egészen 1998-ig kellett türelmesen várni.