A BYD Seal 6 Touring akár olyan hatótávval rendelkezik, mint egy dízelautó, így a vezetési élmény nem csupán környezetbarát, hanem hosszú távon is kényelmes és megbízható.
Ha mindig is sajnáltad, hogy a szabadidő-terepjárókért kihalnak a hagyományos középkategóriás kombik, és ha mindig is számított neked, hogy több mint ezer kilométert el tudj menni egy tankkal, akkor mutatunk egy érdekes autót. A dízelek hatótávját ígéri a BYD középkategóriás autója, a szedán és kombi karosszériával érkező Seal 6.
Miközben a nagy márkák egymás után hagyják ott a hagyományos középkategóriát, ami egykor a technika csúcsát, a legújabb fejlesztéseket és a legszebb arányú karosszériákat jelentette, azért, hogy egy kaptafára készülő szabadidő-terepjárókat gyártsanak, addig a piac szisztematikus letámadására készülő BYD itt is megvetette a lábát. Nem gondoltuk volna, de a kínai gyártó most elhozta az európai utakra is a középkategóriás szedánját és kombiját, aminek a technikája is érdekes.
A Mondeo és az Insignia eltűnésével a kategória egykori meghatározói már nem állnak rendelkezésre, így a régi klasszikusok közül csupán a Passat és a Superb maradt a piacon. Furcsának tűnhet, hogy a BYD éppen most döntött a belépés mellett ebbe a szegmensbe, de valójában jelentős lehetőségek rejlenek benne. Sokan nem keresnek szabadidő-terepjárót, és a laposabb, aerodinamikusabb karosszéria formákkal igencsak kedvező üzemanyag-fogyasztást lehet elérni.
A BYD-tól megszokott, hogy kizárólag elektromos hajtású járműveket kínál, de már egy ideje elérhetővé vált az első benzines üzemmóddal is rendelkező modelljük. Természetesen nem egy klasszikus benzines autóról van szó, hanem egy plug-in hibrid változatról, amely a Seal U után most a legújabb BYD modellt képviseli, amely fehér rendszámot kap. Az új Seal 6 nem keverendő össze az eredetileg elektromos hajtású Seallel; a két modell között a névazonosság mellett jelentős eltérések találhatók a méreteikben és a kialakításukban is.
A Seal 6 méreteivel igazi középkategóriás autóként vonul be a köztudatba, hiszen 4,84 méteres hosszával mindössze hat centiméterrel marad el a népszerű Superb modelltől. Formája talán nem annyira karakteres, de éppen ezért nem is osztja meg az embereket; a BYD tervezőinek munkája sokak tetszését elnyerheti. Az elektromos autók világát idézi, hogy a hagyományos hűtőmaszk hiányzik a fényszórók közül; helyette egy impozáns légbeömlő található a lökhárítóban. A legújabb trendeknek megfelelően a hátsó lámpákat egy elegáns fénycsík köti össze, ezzel is hangsúlyozva a modern dizájn iránti elkötelezettséget.
Bár sokan a BYD hagyományos lépcsőshátú verzióját kedvelik, számunkra az igazi vonzerő az, hogy a gyártó egy kombi változatot is tervezett. Ez nem csupán egy stílusos crossovert takar, hanem egy valódi kombit, amelynek meredek ötödik ajtaja mögött 500 literes csomagtartó rejtőzik. Ha a tetőt is telepakoljuk, a tér már 675 literre nő, míg a hátsó ülések előredöntésével akár 1575 liternyi poggyászt is magunkkal vihetünk. A pakolást megkönnyíti, hogy az elektromosan nyitható csomagtérajtó alapfelszereltségként jár.
A világos kárpittal díszített belső tér szemet gyönyörködtetően tágas érzetet kelt, és a minőség érzetét sugározza. A műszerfal és az ajtók anyagválasztása nemcsak esztétikus, de tapintásra is kellemes, így minden utazás egy élvezetes élmény. A BYD által képviselt letisztult dizájn stílusjegyei itt is visszaköszönnek, hiszen a kormány mögötti 8,8 colos műszeregység és a középső 12,8 colos érintőképernyő a modern technológia és funkcionalitás tökéletes egyensúlyát teremtik meg. A csúcsmodell esetében még egy lenyűgöző 15,6 colos kijelző is választható, ami tovább fokozza a prémium élményt.
A Seal 6-ban kényelmesen elhelyezkedtünk, és a Touring változat nemcsak bőséges lábteret kínál, hanem egy centivel tágasabb fejteret is biztosít, mint a szedán verzió. A középső konzol, amely magasan helyezkedik el, lehetővé teszi, hogy a telefonunkat 50 wattal töltsük vezeték nélkül, miközben a hátsó utasok számára is rendelkezésre állnak 18 wattos töltők. A belső tér világosságát a panorámatető fokozza, amely a középső szinttől kezdődően alapfelszereltség, és más gyártókkal ellentétben itt nem spóroltak a motorosan mozgatható árnyékolón sem.
A legérdekesebb az a Seal 6-ban, hogy a dízelek hatótávját ígéri, miközben úgy vezethető, mint egy elektromos autó. Az első kerekeket ugyanis egy 197 lóerős elektromotor hajtja, még akkor is, ha már merülőben az akkumulátor, az 1,5 literes, négyhengeres, mindössze 98 lóerős szívómotor fő feladata pedig az akkumulátor töltése. Persze ha szükség van rá, akkor az elektromotorral párhuzamosan beszáll a hajtásba is, a kombinált teljesítmény ekkor 212 lóerő.
A legújabb plug-in hibridekhez illeszkedően, a BYD nagy teljesítményű, 19 kilowattórás akkumulátora lehetővé teszi, hogy városi környezetben akár 130 kilométert is megtegyünk tisztán elektromosan, míg országúton az átlagos hatótávolság 100 kilométer körül alakul. Ezzel a járművel nem is volt szükség a benzinmotorra, amikor a Velencei-tóhoz indultunk, ahol megörökítettük az élményeinket képek és videók formájában.
Hogyan érhető el a dízelekhez hasonló hatótáv? A rendszer nem engedi, hogy az akkumulátor töltöttsége 20 százalék alá csökkenjen, így amikor a benzinmotor az áramtermelésre áll át, az elektromos autók élménye még mindig élvezetes marad. A titok abban rejlik, hogy a BYD ultralapos akkumulátorát ügyesen elrejtették a karosszériában, így megmaradt a tágas belső tér.
Mi erről most nem tudtunk meggyőződni, de kollégák pár hete csaknem egy tankkal és töltéssel megjárták Budapestről Münchent oda-vissza. A BYD mindenesezre 16,4 kilowattórás elektromos és 4,5-5 literes benzines fogyasztást ígér, ami elég jól hangzik egy ekkora, 1,8 tonnás hibrid autótól. A töltés nem világbajnok tempójú, 6,6 kilowattal mehet, vagy egyenáramú töltőn 26 kilowattal, amivel 23 percbe telik 30-ról 80 százalékra tölteni.
Mint a BYD-nál megszokhattuk, a felszereltségi szintek nemcsak az extrák számában, hanem a műszaki paraméterekben is különböznek. A Seal 6 alapmodellje, a Boost valamivel szerényebb ezen a téren, a kombinált teljesítménye 185 lóerő, az akkumulátora pedig 10 kilowattórás, amivel 50-75 kilométert képes megtenni tisztán elektromosan. A töltése maximum 3,3 kilowattal mehet, és nincs villámtöltési lehetőség, de legalább nagyon jó az ára.
A plug-in hibrid Seal 6 árai a Boost kivitel esetében 12 970 000 forinttól kezdődnek, míg a Comfort Lite felszereltségért 14 275 000 forintot kell fizetni. Ez utóbbi már számos prémium funkciót tartalmaz, például panorámatetőt, fűthető kormánykereket, szellőztethető és elektromosan állítható vezetőülést, vezeték nélküli telefontöltőt, valamint egy 360 fokos kamerarendszert. Ha a kombi verziót részesíted előnyben, azt 13,4 millió forintért vásárolhatod meg, míg a fejlettebb technológiával felszerelt változat ára 14,6 millió forint.



