A Magyarországon 160 millió forintért elérhető Mustang lenyűgöző teljesítményét a Nordschleifén bizonyította, ahol a versenyautók igazi próbáját kiállta.

A Zöld Pokolban jelenleg a Ford Mustang GTD a leggyorsabb sorozatgyártású amerikai sportkocsi, amely felülmúlja az összes többi modellt.
Az általunk nemrégiben rendesen meghajtott új Ford Mustang 5 literes szívó V8-as benzinmotorral szerelt alapmodellje 446 lóerős teljesítményű, a szintén részletesen bemutatott sportos változat, a vadonatúj Dark Horse pedig 454 lóerőt állít elő egy hasonló erőforrásból.
A Le Mans-ban testközelből megismert abszolút csúcsmodell, a Magyarországon nem kevesebb, mint 160 millió forintba kerülő GTD kompresszorral megfújt 5,2 literes V8-as egysége nem kevesebb, mint 826 lóerővel gyötri a hátsó kerekeket.
A 900 Nm nyomatékú Mustang GTD nemrégiben az általunk a kis Toyota GR Yaris-szal meghódított Nordschleifét is megjárta, és a korábbi ígéreteknek megfelelően 7 perc alatti köridőt produkált.
Dirk Müller a Zöld Pokolban 6:57.685 alatt teljesítette a kört, ráadásul nem éppen optimális körülmények között. A gyártó a jövőben mindenképpen célul tűzte ki, hogy ezt az időt tovább javítsa.
Jelenleg a Mustang GTD a Nordschleife leggyorsabb sorozatgyártású amerikai utcai sportkocsija, azonban megjegyzendő, hogy a Mercedes-AMG GT Black Series 6:48.047-es, a Porsche 992 GT3 RS pedig 6:49.328-as köröket futott korábban.
Az aktív aerodinamikai elemekkel és állítható magasságú adaptív futóművel felszerelt izomautó transaxle hajtásláncában egy nyolcfokozatú, dupla kuplungos automata váltó működik. A titán kipufogó pedig nemcsak a teljesítményt fokozza, hanem a megjelenést is egyedi karakterrel ruházza fel.
A Recaro kagylóüléseket és 3D-nyomtatott titán váltófüleket felvonultató, opcionálisan magnéziumfelnis Mustang GTD főtengelye 7650-ig forgatható el, a végsebesség 325 km/h.
Az előző széria egyik legmegdöbbentőbb kiviteléről, a 771 lóerős Shelby GT500-ról nemrégiben alapos tesztet készítettünk, emellett pedig a Shelby Las Vegas-i központjában lehetőségünk volt kipróbálni a lenyűgöző, 825 lóerős Super Snake-t is.