A Mercedes dominál a rajtrács élén! Russell győzelme a szingapúri időmérőn | M4 Sport

George Russell kiemelkedően teljesített az időmérőn Szingapúrban, ahol két rendkívül magabiztos kört futott az utolsó szakaszban, ezzel megszerezve a rajtelsőséget. Max Verstappen a második helyen zárta a kvalifikációt, így még előnyben van bajnoki kihívói előtt. Oscar Piastri a harmadik, míg Lando Norris csak az ötödik pozícióban végzett.

A három szabadedzés alapján roppant izgalmasnak ígérkezett a Szingapúri Nagydíj időmérője, a különbségek ugyanis végig minimálisak voltak a csapatok és a versenyzők között.

Az utolsó gyakorláson például Max Verstappen minimális, 17 ezredmásodperces előnnyel előzte meg Oscar Piastrit, de legjobb eredményéhez képest egy tizeden belül végzett George Russell, Andrea Kimi Antonelli és Lando Norris is.

A Ferrari pilótái titkos esélyesként léptek pályára, bízva abban, hogy a trükkös szingapúri pálya kedvez nekik. A csapat általában jól szerepel itt, és az edzéseken is kellemesen érezték magukat az autóban, bár az eredmények nem tükrözték ezt a magabiztosságot.

A csapatok és a szurkolók legnagyobb boldogságára az izgalmasnak ígérkező időmérőt végül száraz pályán tudták lebonyolítani – pedig az előrejelzések szerint az időjárás nem ígért kedvező körülményeket.

A kvalifikáció a várakozásoknak megfelelően szoros eredményekkel indult: az első szakaszon hatan is öt tizeden belül végeztek.

A leggyorsabb köridőt Lewis Hamilton futotta a Ferrarival, őt követte George Russell és Lando Norris, akik mindketten kevesebb mint két tizedmásodperces lemaradással zárták a futamot. Max Verstappen a negyedik helyen végzett, míg az ötödik pozíciót Antonelli szerezte meg. Az edzéseken folyamatosan ígéretes teljesítményt nyújtó Isack Hadjar a hatodik helyen fejezte be a versenyt.

A lista éllovasa Piastri a hetedik helyen végzett, őt követte Charles Leclerc és Oliver Bearman. A legjobb tíz között még Cunoda Juki is helyet kapott.

Ezúttal nem sikerült a továbbjutás Gabriel Bortoletónak, aki az előző hétvégék időmérőin kiemelkedő teljesítményt nyújtott. A tizenhatodik helyen zárta a kvalifikációt, így búcsúzott a versenytől. Mellette Lance Stroll, Franco Colapinto, Esteban Ocon és Pierre Gasly is kiesett az első 18 perc végén, ami meglepetésként érte a szurkolókat.

A második szakasz is lenyűgöző módon zárult, hiszen a továbbjutó 10 versenyző közül csupán egy volt, aki nem öt tizeden belül végzett!

Russell teljesítette a legkiemelkedőbb kört, míg Verstappen 10 ezredes lemaradással követte őt. A harmadik helyet Antonelli szerezte meg. A McLaren pilótái a negyedik és ötödik pozícióban végeztek, Norris, majd Piastri sorrendben.

Leclerc hatodik, Hamilton hetedik volt, a két McLarent tehát a két Ferrari követte. A középmezőny élén Hadjar állt, majd Alonso és Bearman jött, aki egyedül végzett öt tizednél magasabb lemaradással, igaz pusztán 14 ezreddel volt a "limit" felett.

A kiesőzónában találjuk Nico Hülkenberget, a Williams két pilótáját, Alexander Albont és Carlos Sainzot, továbbá Liam Lawsont és Cunoda Jukit. E versenyzőknek nem sikerült bejutniuk a legjobb tíz közé.

Az utolsó szakasz első köreinek végén Russell ismét a mezőny élére került egy rendkívül magabiztos teljesítménnyel, amely során majd' két tizedmásodpercet hozott Verstappen fölé. Piastri a harmadik pozícióban zárta a kört, míg Antonelli a negyedik helyről figyelte a fejleményeket. Norris az ötödik pozíciójából várta a hajrá kezdetét. A Ferrari versenyzői a hatodik és hetedik helyet foglalták el, szoros küzdelemben a pontszerző helyekért.

Russell a hajrában is felgyorsított, bár csupán hét ezredmásodpercre volt képes, de a pole pozíció akkor is a zsebében lett volna, mivel a versenytársak nem tudtak felvenni a tempóját!

Az első szingapúri időmérős győzelmét ünneplő Russell mögött Verstappen zárta a versenyt, míg a dobogó harmadik fokát Piastri foglalta el. Antonelli a negyedik helyen végzett - a bakui teljesítménye után ismét -, Norris az ötödik, Hamilton a hatodik, míg Leclerc a hetedik pozícióban zárta a futamot.

A középmezőny összecsapását az egész hétvégén lenyűgöző magabiztossággal megvívó Hadjar zárta a dobogó legfelső fokán, míg Bearman a kilencedik, Alonso pedig a tizedik helyen végzett.

Related posts