Bár hivatalosan nem kínálják eladásra a Maseratit, mégis lehetőség nyílhat arra, hogy valaki megszerezze.

A Stellantis, amely a világ negyedik legnagyobb autógyártója, komoly eszmecseréket folytat a Maserati márka jövőjéről – értesült a Reuters két megbízható forrásból. Noha a hivatalos kommunikáció szerint "a Maserati nem eladó", a háttérben már hónapok óta folynak a stratégiai tárgyalások, amelyekbe a McKinsey tanácsadó cég is bekapcsolódott.

A Stellantis 14 márkát kezel - köztük a Jeepet, a Peugeot-t, az Alfa Romeót és a Chrysler-t -, és több elemző szerint túl sok márkát próbál életben tartani, ami rontja a vállalat nyereségességét.

A Maserati 2024-ben 11 300 járművet adott el világszerte, ami több mint 50 százalékos visszaesés az előző évhez képest, ráadásul az üzemi veszteség elérte a 260 millió eurót.

A vállalat új vezérigazgatója, Antonio Filosa, hamarosan felfedi a Maserati jövőjét érintő friss üzleti stratégiát. A Stellantis igazgatótanácsában azonban feszültség tapasztalható: míg néhány tag úgy véli, hogy az eladás lenne a leglogikusabb lépés, mások a márka presztízsének megőrzése érdekében érvelnek a megtartása mellett.

A kínai autógyártók, mint például a Geely és a Chery, mint potenciális vásárlók tűnhetnek fel a piacon, hasonlóan a Geely 2010-es Volvo Cars felvásárlásához. Jelenleg még korai stádiumban jár az ügylet, de a Maserati esete újabb példaként szolgálhat arra, miként reagálnak az európai gyártók a globális piaci nyomásokra és az amerikai vámintézkedések kihívásaira.

Related posts