A bécsi operából való menekülés okaként megdöbbentő szagok váltak a középpontba, ami sok nézőt elriasztott az előadás során.

Bűzlő díszletet kellett eltávolítani a bécsi operaházból, miután a legutóbbi előadáson több néző is a darab vége előtt távozott a szag miatt.

A hétvégi Sevillai borbély című előadásra az operaház igazgatóságának már sikerült nazálisan neutrális díszletet találnia, igaz, csak ideiglenes megoldásként.

Az előző hét péntekén több néző is jelezte, hogy különös, kellemetlen szag terjengett a színpad irányából, ami miatt többen a műsor vége előtt elhagyták a nézőteret. Az egyik távozó a Kronen Zeitung bulvárlapnak nyilatkozva arról beszélt, hogy az illat egy érett gongonzoláéra emlékeztetett, ami még tovább fokozta a helyzet komikumát.

A neves bécsi intézmény az AFP francia hírügynökség kérdésére reagálva megerősítette a panaszokat, kiemelve, hogy mindössze néhány néző távozott, mielőtt a függöny véglegesen leereszkedett.

Kiderült, hogy a szag a mennyezetre feszített színes textíliákból szivárgott, amelyeket korábban egy eldugott szekrény mélyén rejtettek.

"Az anyag a tárolás során megromlott és igen kellemetlen szagot bocsátott ki" - magyarázta az opera, melynek "műszaki igazgatósága dolgozik a gyártóval a hiba kijavításán".

A probléma megoldásáig az 1966-ban készült, a korábbi rendezéshez készített díszlet szolgált mentőövekként.

Felszabadító hír az osztrák operarajongóknak: a régi-új díszlet mentes a szagoktól.

Egy egészen bonyolultnak tetsző képzettársítással jut eszünkbe az a (Budapest-)városi legenda, miszerint állítólag egykor azzal a címlappal jelent meg egy lap, hogy "Hatalmas pánik az Operában, Erzsébet királynő is ott volt", csak az úgynevezett nyomda ördöge a "pánik" szóban felcserélte a magánhangzókat. Sajnos e hajnali műszak rohanásában nincs lehetőségünk alapos kutatást végezni, de ráérős olvasóinknak adunk egy trambulint, tessék.

Related posts