Új irányvonal az Adidasnál: a retró sportcipők friss energiát hoztak a márkába.

Az Adidas az idei évre növekvő profitra számít, mivel a német sportmárka bővíti népszerű retró cipőinek választékát. Ezek a klasszikus modellek jelentős mértékben hozzájárultak a globális értékesítés fellendüléséhez – számolt be róla a Bloomberg.
A német sportszergyártó cég az idei évre 1,7-1,8 milliárd eurós működési eredményt jósol. Ez az érték ugyan elmarad az elemzők által várt 2,07 milliárd eurótól, de figyelembe kell venni, hogy a vállalat ismert konzervatív előrejelzéseivel rendelkezik, valamint tavaly három alkalommal is felfelé korrigálta a várakozásait.
A vállalat jelenlegi stabil teljesítménye egyértelműen tükrözi Bjorn Gulden vezérigazgató vezetésével bekövetkezett átalakulást. A befektetők lelkesedéssel fogadták Gulden sportágakra fókuszáló, "vissza a gyökerekhez" megközelítését, valamint pragmatikus szemléletét az új cipők és ruházati termékek fejlesztése terén.
A retro cipőmodellek iránti kereslet továbbra is töretlen, különösen olyan ikonikus darabok esetében, mint a Samba és a Campus, amelyek friss impulzusokat hoztak a márka életébe.
Az Adidas újabb retró darabokat dobott piacra, köztük az ikonikus SL72 futócipőt és a stílusos, vékony talpú Tokyo trénert.
A modellek iránti fokozott kereslet következtében Gulden úgy döntött, hogy elhalasztja az 1970-es évekbeli Superstar kosárlabdacipők újraérkezését, ezzel elkerülve a piac túlzott telítettségét.
A vállalat sportfelszerelései iránti kereslet folyamatosan erős, különösen a népszerű Predator futballcipők és az Adizero futócipő-kollekció esetében. Az Adidas 2025-re magas egyszámjegyű növekedést prognosztizál a devizahatásoktól megtisztított bevételében, ami összhangban áll az elemzők előrejelzéseivel. A megszűnt Yeezy franchise-t figyelmen kívül hagyva, a márka kétszámjegyű növekedést vár a jövőben.
A negyedik negyedévben az Adidas Kínában 16, míg Európában 25 százalékos bevételnövekedést könyvelhetett el. Észak-Amerikában, ahol a vállalat korábban komoly kihívásokkal nézett szembe, és ahol a Nike uralja a piacot, 15 százalékos növekedést sikerült elérni. Ezen időszak alatt a vállalat értékesítette a megmaradt Yeezy készletét is, ami 2024-re 650 millió eurós bevételt hozott a konyhára.
Az Adidas részvényei az elmúlt évben körülbelül 32 százalékkal emelkedtek, felülmúlva mind a Nike, mind a Puma teljesítményét.
Címlapkép forrása: Shutterstock – kreatív képek széles választéka!
Ez a szöveg nem tekinthető befektetési tanácsadásnak vagy ajánlásnak. Kérjük, vegye figyelembe, hogy a következő információk jogi szempontból részletes útmutatást tartalmaznak.