A vásárlók körében hatalmas ellenállás övezi az Aldi legújabb intézkedését, a cég pedig igyekszik megnyugtatni az aggodalmaskodó vásárlókat.

Amikor belépsz a boltba, azonnal 5000 forintot zárolnak a kártyádon, ami később, a vásárláskor visszakerül a számládra. De mi történik akkor, ha végül üres kézzel távozol?

Rövid távon a magyar vásárlók helyzete valószínűleg nem fenyegetett, azonban ha hosszabb távon sikerrel jár az Aldi új kezdeményezése, a bevásárlások élménye kissé frusztrálóbbá válhat. A szupermarketlánc ugyanis bevezette a 10 fontos (majdnem 5000 forintos) előre fizetési rendszert a Greenwichben található pénztár nélküli boltjába belépő vásárlók számára, ami széleskörű felháborodást keltett a vásárlók körében.

A belépés előtt egy letétet vonnak le a vásárlótól, amelyet később levonnak a végső számlából, de azok, akik kevesebb mint 10 fontot költenek, vagy üres kézzel távoznak, napokig várhatnak a visszatérítésre. A vásárlók előzetesen semmilyen figyelmeztetést nem kapnak arról, hogy mekkora lesz a levonandó összeg - számolt be a Glasgowlive.

Az Aldi Shop and Go üzletek innovatív megoldásként mesterséges intelligenciával ellátott kamerákat alkalmaznak, amelyek figyelemmel kísérik, hogy a vásárlók milyen termékeket választanak ki a polcokról. Miután a vásárlók elhagyják az üzletet, a rendszer automatikusan levonja a vásárlás összegét a megadott bankkártyájukról. A belépéshez a vásárlóknak lehetőségük van az Aldi Shop and Go alkalmazás letöltésére és egy fizetési kártya regisztrálására, vagy egyszerűen érinthetik kártyájukat a belépési kapunál, hogy azonnal bejussanak az üzletbe.

Az összeg levonására vonatkozó egyetlen figyelmeztetés a gomb alatt található apróbetűs szövegben rejlik, amely így szól: "Kisebb összeg levonása történik a kártyád érvényesítése céljából." Azok a vásárlók, akik érintéses kártyával lépnek be, a belépésüket követően egy kijelzőn kapnak tájékoztatást a kapunál: "10 fontot fogunk blokkolni a kártyád ellenőrzése érdekében."

Az Aldi vezérigazgatója, Giles Hurley szerint az önkiszolgáló pénztárak, nem pedig a további pénztármentes üzletek jelentik majd a kiskereskedelem következő fejlesztési irányát.

Az Aldi szóvivője is megszólalt az ügyben, és próbálta csillapítani a kedélyeket: "Ez egy koncepcióüzlet, amely 2022-ben nyílt, és úgy lett kialakítva, hogy a vásárlóknak ne kelljen manuálisan fizetniük a termékekért - egyszerűen betehetik azokat a kosarukba, és az üzlet kameratechnológiája regisztrálja a vásárlást anélkül, hogy pénztárhoz kellene menniük - hasonlóan az Amazon Fresh üzletekhez. Ez az egyetlen üzlet mindig is megkövetelte a vásárlóktól, hogy letöltsék az alkalmazást a belépéshez, és egy kis előzetes fizetést (hasonlóan az Uberhez) von le annak biztosítására, hogy a vásárlói fiókhoz kapcsolt bankszámlán legyen elegendő fedezet. Ez kizárólag egyetlen londoni Aldi koncepcióüzletre vonatkozik".

Ahogy már említettük, Magyarországon az Auchan innovatív lépésre szánta el magát, és személyzet nélküli bolt megnyitásán dolgozik.

Related posts