A technológiai világban mindig is kiemelkedtek a versengő óriások, és most egy újabb izgalmas fejezet nyílik a rivalizálás történetében. Az Apple legújabb reklámfilmje, amely 8 percen át tart, a Windows operációs rendszer gyenge pontjaira fókuszál, bemuta

Az Apple egy figyelemfelkeltő kisfilmet készített, amely a 2024-es Crowdstrike-incidens köré építve egy digitális apokalipszist tár elénk. A történet során nemcsak azt illusztrálja, hogy miért is kedvezőtlenebb a Windows operációs rendszer, hanem azt is, hogy miben rejlik a Mac előnye. Az apokaliptikus környezetben a különbségek élesebben kirajzolódnak, bemutatva, hogy a Mac megbízhatósága és biztonsága miért lehet a jövő kulcsa a technológiai világban.

Nem túl régóta történt, hogy az Apple utoljára megmérettette magát a Microsofttal, különösen a Windows világával. Most viszont Cupertinóban beindult a gépezet, és jelentős erőforrásokat mozgósítottak, hogy szatirikusan reflektáljanak a rivális asztali operációs rendszerre.

A Windowst lehúzó, és a macOS-t éltető reklám ugyanis bő nyolc perces.

A hirdetésszerűség valójában inkább hasonlít egy kisfilmre. A történet egy fiktív, The Underdogs nevű vállalatot követ, mely épp egy szakkiállításra készül, amikor beüt a baj: az esemény közepén kékhalálba roskad minden windowsos eszköz. Erre hatalmas káosz tör ki, mindenki fejvesztve menekül (hová? miért?), mintha eljött volna a világvége.

A káosz közepette, ahol mindenki a technológiai zűrzavarban próbál eligibilis lenni, egy különleges stand áll - a The Underdogs zászlaja alatt. Itt nem a megszokott Windowsos PC-k sorakoznak, hanem elegáns Apple számítógépek. És lám, csoda történt: egy FaceTime-hívás érkezik. A másik végén egy IT-zseni feszít, aki szakszerűen körüljárja a problémát. A bonyolult, senki által nem értett szakzsargon után végül egyszerűsíti a helyzetet: "Ez egy PC-specifikus nehézség, a Mac felhasználók pedig nyugodtan hátradőlhetnek, ők biztonságban vannak."

A cég így egyedüliként tudja folytatni a tevékenységét a kiállításon, és annyira nagylelkűek, hogy még a legyűrni kívánt riválisukat is kisegítik egy Mac Minivel. Az egész reklám elég bugyuta hatást kelt, és érezhetően túl van játszva, de ezek általában erről szólnak.

Egyértelműen látható, hogy az Apple legújabb kisfilmje a Crowdstrike-ügyre utal. Ahogy arról már beszámoltunk, 2024 júliusának közepén globális szinten komoly zűrzavart okozott, amikor az amerikai CrowdStrike kiberbiztonsági cég egy hibás szoftverfrissítést bocsátott ki, amelyet számos nagyvállalat használt. Ennek következtében 8,5 millió eszközön jelent meg az ominózus kékhalál, ami számos iparágat, köztük a légi közlekedést is megbénította. A Windows-apokalipszis után a Microsoft is tett lépéseket annak érdekében, hogy elkerülje a hasonló jövőbeli incidenseket.

Az Apple reklámok világa igazán gazdag a különböző Apple-funkciók bemutatásában. Ezek a funkciók valóban komfortosak, de aki rendszeresen használja például az AirDrop-ot, az tudja, hogy a fájlok átküldése sokszor nem éppen sima és zökkenőmentes. Az viszont kétségtelen, hogy a macOS-re nem jellemzőek a komoly rendszerösszeomlások, amelyek a "kékhalál" szintjéig terjednek.

Related posts