Egy különleges repülőgép érkezett meg Budapest égképére, varázslatos élményt hozva a városba.

Olyan repülő vendégeskedett náluk, amelyik 1958 óta szeli az eget és köszöni szépen, nagyon jól van. Iszonyat jól is néz ki.

Október elején szinte pezsegtek a közösségi média repüléssel foglalkozó csoportjai, amikor egy olyan gép húzott át a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér felett - majd landolt is - amilyet már nem sűrűn lát az ember a levegőben.

A Red Bull Douglas DC-6B repülőgépe egy izgalmas nyereményjáték részeként érkezett Magyarországra, ahogy azt a népszerű üdítőitalokat gyártó Rauch is megerősítette, amely a bikás márka égisze alatt működik. A gép öt és fél órán át tartózkodott hazánkban, biztosítva ezzel egy felejthetetlen élményt a rajongóknak.

Íme az ominózus áthúzás, amelyet számos spotter megörökített - tényleg méltóságteljes ez a repülőgép:

A DC-6 egy ikonikus repülőgép, amelyet a Douglas Aircraft Company az Egyesült Államokban tervezett meg. Ez a négymotoros, alsószárnyas típusú utasszállító gép túlnyomásos kabinnal rendelkezik, ami kényelmes utazást biztosít az utasok számára. A prototípusának első repülése 1946. február 15-én zajlott, ezután pedig gyorsan népszerűvé vált az ötvenes években, köszönhetően megbízhatóságának és gazdaságos üzemeltetésének. Összesen 703 példány készült belőle 1946 és 1959 között, és mind a katonai, mind a polgári repülés terén jelentős szerepet játszott.

4 darab Pratt & Whitney R-2800-CB17, egyenként 2500 lóerő teljesítményű 18 hengeres, kétkoszorús csillagmotor kapott helyet a szárnyak alatt. Utazósebessége 507 km/óra, hatótávolsága durván 4800 km. Ez a repülőgép volt az utolsó nagy kapacitású dugattyús motoros utasszállító. A hatvanas években a sugárhajtású utasszállítók (Boeing 707, Douglas DC-8, Convair 880/990, Sud Aviation Caravelle) elkezdték kiszorítani a dugattyús típusokat az utasforgalomból, így a DC-6-ot is.

A ma már a Red Bull Flying Bulls kötelékében repülő, ezüst-vörös-kék színű gép pályafutása a jugoszláv állami légitársaságnál vette kezdetét. Nem sokkal később azonban egy igazán különleges küldetés várta: Josip Broz Tito, Jugoszlávia ikonikus vezetője luxus elnöki géppé alakíttatta át. A DC-6B fedélzetén miniszterek, diplomaták és neves személyiségek utaztak, mindezt a korszakra jellemző eleganciával és stílussal.

Tito halála után a gép sorsa megpecsételődött, és egy időre parkolópályára került. Azonban 1975-ben Kenneth Kaunda, Zambia elnöke felfedezte a repülőgépet, és megvásárolta, hogy szolgálatba állítsa azt. Évekig hűségesen teljesítette államfői feladatait, ám végül Lusaka repülőterének egy elhagyatott sarkában rozsdásodott meg, miután elfeledték. A gép sorsát egy namíbiai légitársaság vezetője, Chris Schutte változtatta meg, aki rábukkant a megfáradt óriásra. Ő indította el a restaurálási folyamatot, de a gép igazán új életre csak 2000-ben ébredt, amikor a Flying Bulls csapata egy afrikai repülési magazinban felfedezte a különleges gépet, és belefogtak a felújításába.

Itt most a budapesti felszállás utáni varázslatos pillanatok következnek:

A Malév ugyan nem üzemeltette a típust, azonban a Liszt Ferenc repülőtéren már korábban is járt ez a gép, méghozzá 2013-ban, és a május elsejei rendezvényeken tartott légibemutatót.

Related posts