A Magyar Posta tájékoztatja ügyfeleit, hogy hamarosan lejárnak a meglévő meghatalmazások. Ezért több százezer ügyfélnek érdemes ellenőriznie a dokumentumait, és frissítenie azokat, hogy elkerülje az esetleges kellemetlenségeket.

Azok számára, akik meghatalmazott útján veszik át postai küldeményeiket, időszerűvé vált a meghatalmazások megújítása. Mivel a lejáró meghatalmazások száma 400 ezer címhelyen mintegy 2 millió, érdemes már most elvégezni a megújítást, így elkerülhetők a későbbi torlódások, és biztosítható a postai ügyintézés zavartalansága - olvasható a Magyar Posta közleményében.

A posta felhívja ügyfelei figyelmét, hogy a 2017. július 24. előtt kiadott, visszavonásig érvényes postai meghatalmazások 2025. december 31-én automatikusan lejárnak, és hatályukat vesztik. Az érintett ügyfeleknek év végéig van lehetőségük a megújításra, ha 2026 januárjától is szeretnék, hogy meghatalmazottjaik átvehessék küldeményeiket.

Ha ez nem teljesül, a jogosultság érvényét veszti.

A postai meghatalmazás lehet általános vagy specifikus küldeménytípusokra vonatkozó, mint például nyugdíjutalványok, hivatalos okmányok, időgarantált küldemények, valamint bizonyos levél- és csomagküldemények, utalványok, vagy a vakok írása esetében. A gyakorlatban ez leggyakrabban a személyes átvételt igénylő könyvelt küldeményekhez kapcsolódik. Ugyanakkor a tapasztalatok alapján az ügyfelek többsége inkább a teljes körű, minden típusú küldeményre kiterjedő meghatalmazást választja, mivel ez nagyobb rugalmasságot és kényelmet biztosít számukra.

A Magyar Posta két könnyen használható lehetőséget ajánl a meghatalmazások frissítésére:

Related posts