Megdöbbentő élmények: Kawasaki Z1100 és Z1100 SE – Totalcar A Kawasaki Z1100 és annak SE változata igazi motoros csemege, amely a klasszikus formavilág és a modern technológia tökéletes ötvözete. Ezek a gépek nem csupán a teljesítményükkel, hanem stílusu

A Kawasaki a 2026-os modellévre bemutatta a Z-sorozat új csúcsmodelljeit: a Z1100-at és a Z1100 SE-t. Az újdonságok a gyártó "Sugomi" filozófiáját viszik tovább - mármint ez a hivatalos álláspont.

A gyakorlat pedig… hát, nos, igen. A Kawasaki „Sugomi” koncepciója tizenöt évvel ezelőtt még olyan álomképeket festett, amelyekben a japán mérnökök könnyes szemmel, a szenvedély tüzével a szemükben tervezték meg a félelmetes és lenyűgöző motorokat. Olyan gépeket, amelyek nemcsak teljesítményükkel, hanem megjelenésükkel is magukra vonják a figyelmet. Nem mintha én keveselném a 136 lóerős naked motorok erejét vagy az új dizájn dögösségét, de számomra az új Z1100 inkább a megbízhatóságot és az oldschool értékeket jelenti. Olyan tisztességes japán vasat, amitől minden motoros szívverése felgyorsul. Miért nem lehet ezt bátran vállalni? Az igazi motorozás élménye nem csupán a számokban rejlik, hanem a lélekben, a hagyományokban és a valódi minőségben is.

Az agresszív megjelenést a LED-es fényszórók és az uszonyos formájú alsó idom hangsúlyozza. A váz egy strapabíró alumínium twin-spar konstrukció, míg az első felfüggesztés SFF-BP villával, a hátsó rész pedig vízszintes back-link rendszerrel van ellátva.

A Z1100 monoblokk féknyergei és a 310 mm-es tárcsái kiváló fékezési teljesítményt garantálnak, míg a Z1100 SE verziója már Brembo fékrendszerrel, acélhálós csövekkel és Öhlins S46 hátsó rugóstaggal bővült. Az utóbbihoz sportosabb Dunlop Sportmax Q5A abroncsokat választottak, amelyek még dinamikusabb és élvezetesebb vezetési élményt kínálnak.

A műszerfal mindkét modellnél 5 colos, teljesen digitális TFT kijelző, amely navigációt, okostelefonos kapcsolatot és a Rideology alkalmazás által támogatott hangvezérlést kínál. Az technológiai természetű felszereltség része a kétirányú gyorsváltó, valamint az IMU-ra épülő rendszerek: KCMF kanyarodás-menedzsment, KTRC kipörgésgátló, KIBS fékrendszer, választható teljesítménymódok és több vezetési program.

A frissített soros, négyhengeres motor most 1 099 köbcenti lökettérfogattal büszkélkedhet, és teljesítménye 100 kW (136 lóerő). A gyártó információi alapján a megnövelt lökettérfogat, a hosszabb löket, valamint a finomhangolt vezérműtengely és dugattyúk hatékonyabb középtartományt és élénkebb gázreakciót eredményeznek. Emellett az 5. és 6. fokozat is hosszabb áttételezést kapott, mint az előző modell, ami javítja a teljesítményt és a vezetési élményt.

Az ergonómiai tervezés új dimenziókat nyert: a kormány 22 mm-rel szélesebb lett, és 13 mm-rel előrébb helyezték el. Ez a sportosabb, támadóbb pozíció valószínűleg kedvezően hat a vezetési élményre.

Related posts