Mostantól kezdve nem kétséges, hogy megvalósul az új autópálya Magyarország területén. Íme, itt a várva várt térkép!

Élő bejelentkezés keretében tette közzé az építési és közlekedési miniszter, hogy megkezdődtek a fontos autópálya terveinek végrehajtása. A tárcavezető emellett az új KRESZ szabályozás részleteiről is tájékoztatott, kiemelve a változások jelentőségét a közlekedés biztonsága szempontjából.
A Dunaújváros és Kecskemét közötti autópálya-szakasz építése jelentős lépés lehet a magyar közlekedés fejlesztésében. Az M8-as autópálya célja a főváros déli forgalmi terhelésének csökkentése, és az útvonal a már meglévő M0-ás körgyűrű nyomvonalával párhuzamosan halad majd. Ez a projekt nemcsak a közlekedési hatékonyságot növeli, hanem hozzájárul a gazdasági kapcsolatok erősödéséhez is a régióban.
A miniszter tájékoztatása szerint a környezetvédelmi engedélyek már rendelkezésre állnak, a nyomvonalvitákat pedig rendezték. A beruházás megvalósítása a koncessziós társaság feladata lesz, amelyhez minden engedélyt átadtak.
Az M8-as autópálya Kecskeméttől Sárbogárdig terjedne, majd az M200-as úton folytatná a járását Komárom irányába, ahol csatlakozna az M1-es autópályához. Ezzel a fejlesztéssel valóban javulna a kapcsolat az osztrák irányba. Az M8-as autópálya 2031-re elkészülve az M6, M5 és M7 csomópontokkal is összekapcsolódik majd, így jelentős közlekedési előnyöket biztosítva a régió számára.
Az M44 és az M8 projektjei szorosan összefonódnak, hiszen amikor elkészül az M44 romániai szakasza, majd ezt követi az M8 és az M200, lehetővé válik, hogy Romániától egészen Ausztriáig autózzunk anélkül, hogy Budapestet érintenénk. Ez jelentős mértékben csökkentené az M0 autóút forgalmát, hozzájárulva ezzel a főváros körüli közlekedési helyzet javításához.