Nagy csalódást keltett a legjobban várt karácsonyi reklám | 24.hu
"Ha nem találsz szavakat, találd meg az ajándékot" - vagyis, ha nem tudod elmondani valakinek, hogy mit érzel iránta, ajándékozd meg valamivel, ami majd elmondja helyetted: ez a fő üzenete a John Lewis brit prémium-áruházlánc 2025-ös karácsonyi reklámjának, ami sokakban keltett csalódást.
Mint korábban írtuk, az idei karácsonyi szezont kissé korán, már a halloweeni hétvégét követő első hétfőn, vagyis november 3-án indította el az ünnepi hangulatot és az év végi stresszt párhuzamba állító reklámja közzétételével a Marks & Spencer.
Nem sokat váratott magára a karácsonyi reklámok koronázatlan királya, a viccesen megható ünnepi kisfilmjeiről híres John Lewis sem. A november 4-én közzétett, kétperces videó főszereplője egy középkorú apa, akit a fiától kapott bakelitlemez visszaröpít kölyökkorába.
Rengeteg néző véli úgy, hogy hosszú évek óta ez a legrosszabb John Lewis karácsonyi reklám. Van, aki szerint a kisfilm nyakatekert és valamiféleképpen sötét tónusban beszél az apa-fiú viszonyról. Más szerint teljesen hiányzik belőle a karácsony hangulata - írja a Sun című brit bulvárlap.
Harry Wallop, a neves újságíró, bírálatát egy lépéssel tovább vitte, amikor kifejezte, hogy véleménye szerint a Netflixen futó Kamaszok (Adolesence) című sorozatra hajazó reklám nem csupán hasonlóságokat mutat, hanem egyenesen koppintásnak tekinthető. Emellett megjegyezte, hogy különösen zavarja az a tény, hogy 2025-ben egy karácsonyi reklám a (hozzá hasonló) középkorú férfiakra fókuszál, ami szerinte nem megfelelő irány.



