Izgalmas hírrel rukkolt elő a magyarok egyik legkedveltebb ruházati márkája!

A hazánkban is kedvelt svéd ruházati óriás, a H&M bejelentette, hogy júniusban várhatóan növekedni fognak az eladásai, ami pozitív impulzust nyújthat a nyári szezon számára. A hír hatására a vállalat részvényei jelentős emelkedésnek indultak – számolt be róla a CNBC.
A második negyedévben a bevétel kissé elmaradt a várakozásoktól (56,71 milliárd svéd korona), és a működési nyereség is csökkent az előző évhez képest. Az eredményeket azonban rontotta az erős amerikai dollár és a drágább szállítási költségek.
A H&M bejelentette, hogy júniusban 3%-os növekedést mutathattak az eladások, ami kedvező impulzust nyújthat a nyári időszak számára.
Bár az amerikai vámok hatásáról nem közöltek pontos részleteket, a cég figyeli a fejleményeket, és áremelést fontolgat a költségek ellensúlyozására. Az USA H&M második legnagyobb piaca, és erősen függ az ázsiai - főként kínai és bangladesi - gyártástól.
A H&M 2025-re 200 bolt bezárását és 80 új üzlet megnyitását tervezi, különösen a növekedési lehetőségekkel rendelkező piacokon. A cég már egy ideje küzd a csökkenő eladásokkal, és nehezen tudja ledolgozni a Zara mögött kialakult hátrányt, miközben az olyan kedvező árakat kínáló versenytársak, mint a Shein és a Temu, folyamatosan nyomást gyakorolnak rá.
A vállalat véleménye szerint a második félév során kedvezőbbé válhatnak a beszerzési körülmények, ugyanakkor hangsúlyozták, hogy fontos óvatosan eljárni, hiszen...
a vásárlók továbbra is óvatosak és árérzékenyek a gazdasági bizonytalanság közepette.
Az Egyesült Államokban bevezetett vámok és a csökkenő fogyasztói bizalom komoly kihívások elé állítják a kiskereskedelmi szektort. Ezt alátámasztják az Inditex gyengébb pénzügyi teljesítményei, valamint a jogi elemzések, amelyek arra figyelmeztetnek, hogy a fogyasztási szektor Európában jelenleg az egyik legnehezebb helyzetben lévő terület.