A nyomozók aggasztó részletekről számolnak be, amelyek arra utalnak, hogy az Air India járata szabotázs következtében szenvedhetett balesetet.

A vizsgálat jelenlegi fázisában nem lehet kizárni, hogy az Air India 171-es járatának tragédiáját szabotázs idézte elő. Szakértők arra figyelmeztetnek, hogy a gép két hajtóművének egyidejű meghibásodása rendkívül szokatlan esemény, és az indiai polgári légiközlekedési miniszter is hangsúlyozta, hogy ilyen eset még soha nem történt. A nyomozás során brit és amerikai szakemberek is közreműködnek, hogy feltárják az eset körülményeit.

Az indiai hatóságok vizsgálják annak lehetőségét, hogy szabotázs okozhatta az Air India 171-es járatának június 12-i tragédiáját - adta hírül a Thelegraph.

Az ahmedabadi repülőtérről felszálló Boeing 787-8 Dreamliner tragikus módon London felé tartva azonnal a levegőbe emelkedés után balesetet szenvedett, és drámaian a földre zuhant. A katasztrófának csupán egyetlen túlélője akadt, ami rendkívül ritka és szívszorító eseménynek számít. Ez a légikatasztrófa volt az első, amelyben a modern Dreamliner érintett volt.

Murlidhar Mohol, India polgári légiközlekedési minisztere nemrégiben nyilatkozatot tett közzé, amelyben hangsúlyozta, hogy a nyomozók minden lehetséges forgatókönyvet mérlegelnek, beleértve a szabotázs lehetőségét is. A tárcavezető a történteket rendkívüli esetnek minősítette. A veterán pilóták és szakértők által megfogalmazott állításokkal kapcsolatban, miszerint a baleset hátterében a két hajtómű hibája állt, Mohol kiemelte, hogy...

A miniszter hangsúlyozta, hogy "ez egy tragikus baleset volt. Az Indiai Repülőgép-baleseteket Vizsgáló Iroda (AAIB) alapos nyomozást indított az esemény kapcsán (...) Az ügyet minden lehetséges szempontból, beleértve a szabotázs lehetőségét is, részletesen megvizsgálják."

Amint megkapjuk a jelentést, képesek leszünk kideríteni, hogy motorhibáról van-e szó, esetleg az üzemanyag-ellátás nem működött megfelelően, vagy mi lehetett az oka annak, hogy mindkét motor leállt.

- fogalmazd meg a gondolataidat saját szavaiddal - javasolta.

A portál közölte, hogy a nyomozásban az AAIB mellett amerikai és brit szakértők is részt vesznek. Vizsgálni fogják a hajtómű tolóerejét, a fékszárny-beállításokat és azt is, hogy miért maradtak kiengedve a futóművek. Átnézik a karbantartási feljegyzéseket, a személyzet intézkedéseit felülvizsgálják és kiértékelik a repülőtér kamerafelvételeit, a rádiókommunikációt és a felszálláskori környezeti feltételeket. A madárral való ütközés lehetőségét pedig állítólag már kizárták.

A tárcavezető kiemelte, hogy a feketedobozban található egy speciális berendezés is, amely rögzíti a pilótafülkében a két pilóta közötti beszélgetéseket. Jelenleg azonban még korai lenne bármiféle következtetést levonni.

Az indiai kormány közölte, hogy a fekete dobozokból származó adatok kinyerésének folyamata június 24-én kezdődött egy indiai és amerikai szakértőkből álló csapattal, akik közül néhányan az Egyesült Államok Nemzeti Közlekedésbiztonsági Testületénél dolgoznak.

Related posts