Olasz sajtóértesülések szerint Vasseur heves eszmecserét folytatott a Ferrari egyik mérnökével Szingapúrban, ami komoly vitákat generált a csapaton belül. | M4 Sport

A talaj forrósága érezhető az ágaskodó paripa lábainál. Miközben Olaszországban Frédéric Vasseur, az F1-es csapatfőnök, és egy vezető mérnök heves vitába bonyolódik, a márka történetének legnagyobb pofonját kapta a tőzsdén.

A Ferrarinál mindig zajlik az élet. Akkor is előtérbe kerülnek, amikor az eredmények miatt éppen háttérbe szorulnak... Nincs ez másképp most sem, hogy az F1-es csapatuk immáron sorozatban az 5. nagydíjhétvégéjéről távozott dobogós helyezés nélkül, és a remélt nagy második féléves feltámadásból inkább zuhanás lett.

Szingapúrban a két versenyzőjük eltérő módon fejezte ki csalódottságát és bírálatát. Charles Leclerc úgy véli, hogy az autójuk egyszerűen nem elégséges ahhoz, hogy felvegyék a versenyt a három fő riválissal, és a fejlesztések terén is jelentős lemaradást szenvedtek el a McLaren, Red Bull és Mercedes hármassal szemben. Ezzel szemben Lewis Hamilton azt gondolja, hogy csapatuk gyengélkedése a túlságosan magas számú hiba következménye, amely a tervezés és a kivitelezés szintjén jelentkezik.

E megállapításokból látható, hogy a vörösök egynél több problémával küzdenek jelenleg - és ha mindez nem lenne elég, ott van még a külső nyomás is...

A viták tényleges lefolyása és a csapaton belüli esetleges ellentétek megítélése kívülről nem éppen egyszerű feladat. Főleg, ha figyelembe vesszük, hogy az olasz sajtó, köztük a néha megbízhatatlan Corriere dello Sport, nem először keltett feszültséget a francia szakvezető, Vasseur körül, aki több alkalommal is alaptalannak minősítette a róla terjedő pletykákat, találgatásokat és félrevezető információkat.

Ezen a téren érdemes felfigyelni arra, hogy a Ferrari körül különféle pletykák keringenek más olasz forrásokból is. Például úgy hírlik, hogy Charles Leclerc már a 2027-es csapatváltás lehetősége után érdeklődik, és az is felmerült, hogy a vörös istálló Oscar Piastrival is felvette a kapcsolatot ezzel kapcsolatban.

Bár az utóbbi hetek pletykái még nem feltétlenül alapoznak meg valós információknak, a körülöttük keringő találgatások már önmagukban is arra utalnak, hogy a Ferrari komoly kihívásokkal néz szembe. A csapatra nehezedő nyomás pedig hatalmas, és mindenki figyelme rájuk irányul.

E helyzetet tovább súlyosbítja, hogy a cég egészét is sújtotta egy váratlan csapás a héten. A márka részvényei csütörtökön drámai zuhanásba kezdtek. Az amerikai tőzsdén 15, míg az olaszon 16%-os értékcsökkenést mutattak a Ferrari-részvények, ami rekordnak számít, hiszen ilyen mértékű napi visszaesést még sosem tapasztaltak a vörösök, mióta 2015 októberében tőzsdére léptek.

Csütörtökön John Elkann, a Ferrari elnöke, a befektetői napon igyekezett megnyugtatni a résztvevőket, amikor bejelentette, hogy a következő években egy új technológiai képzési központot alapítanak a mérnöki utánpótlás támogatására. Emellett határozottan hangsúlyozta elkötelezettségét a Ferrari iránt, valamint a márka jövőbeli sikereibe vetett hitét.

A Ferrari egyedülállósága három alapvető pilléren nyugszik: a hagyomány, a korszerű technológia és a versenyzés iránti szenvedély. E három elem tökéletes harmóniája adja meg a Ferrari igazi lényegét. A versenyzés története közel egy évszázaddal ezelőtt kezdődött, és ez formálja identitásunkat. Szeretném világossá tenni: számomra ez nem csupán üzlet, hanem személyes elhivatottság. Elnökként, többségi részvényesként és mindenekelőtt olyan emberként, aki a Ferrariért él, akinek ez az életének legfőbb szenvedélye - fogalmazott Elkann.

Különös figyelmet szentelt a márka WEC-programjának kiemelkedő teljesítményére, amely során már a harmadik Le Mans-i győzelmüket ünnepelhették. Emellett hangsúlyozta, hogy célja az F1-es csapat sikeressé tételére is összpontosítani.

„Tedd különlegessé a mondandódat!” – javasolta Elkann.

Benedetto Vigna ügyvezető igazgató hangsúlyozta: "Határozottan elköteleztük magunkat a versenysportban elért sikerek mellett. A 499P-vel jelentős eredményeket értünk el a megbízhatósági versenyeken, azonban a Forma-1 terén fejlődnünk szükséges. A győzelem elengedhetetlen számunkra. Ezzel tartozunk hűséges szurkolóinknak."

Related posts